Cara Sediakan Coastal Dim Sum

Cara Penyediaan Coastal Dim Sum

Kastemer selalu bertanya bagaimana cara penyediaan Coastal Dim Sum? Ambil masa lama tak? Rumit tak? Bagi supermom yang superbusy bekerja tu Coastal Dim Sum adalah pilihan yang tepat untuk anda. Kenapa? Sebabnya adalah cara penyediaan Coastal Dim Sum ni tersangatlah simple dan amat mudah. Tidak memerlukan penggunaan bahan dan peralatan memasak yang banyak pun.

Bagi min, inilah cara masak yang paling senang dan tak perlu penjagaan yang rapi pun. Hanya kukus saja, tak perlu guna minyak pun. Alah mesti uolss akan cakap megi segera tu pun senang masak jugak kan. Helo chuolss, megi segera tu memanglah lagi mudah, senang masak tapi tidak baik untuk kesihatan tau. Berbeza dengan Coastal Dim Sum, dah lah senang untuk sediakan, sangat menyihatkan pula tu. Min bukan cakap omong kosong tau, sudah terang lagi bersuluh di belakang packaging sudah ada maklumat pemakanan mengenai kandungan setiap biji Coastal Dim Sum. Kurang lemak, rendah kalori, tinggi protein. Bagi yang sedang berdiet tu Coastal Dim Sum memang sesuai untuk chuolss.

Okay rasanya dah panjang macam gerabak keretapi min terangkan mukadimah entry kali ni 😛 haha.

Cara-cara sediakan Coastal Dim Sum :

1) Keluarkan dim sum dari peti. Kalau rajin, defrost dulu. Kalau tak, boleh kukus dalam keadaan beku je. Sementara tu masukkan air kedalam periuk pengukus dan didihkan. Boleh guna pengukus elektrik atau pengukus dapur gas.

Cara Penyediaan Coastal Dim Sum
Keluarkan Dim Sum daripada packaging

2) Seterusnya letak dan susun Coastal Dim Sum ke dalam pengukus dan tutup pengukus.
Dim sum beku perlu dikukus sedikit lama dalam masa 20 minit. Kalau yang dah defrost kukus sekejap sahaja dalam 5-10 minit.

Cara Penyediaan Coastal Dim Sum
Susun Dim Sum cantik-cantik kedalam pengukus

**Sebenarnya tak perlukan bamboo steamer pun untuk kukus dim sum. Gunakan pengukus biasa kat rumah pun boleh.

3) Okey dah siap kukus, keluarkan dim sum dari pengukus. Sedia untuk dihidang dan dimakan. Nak lagi sedap makan bersama sos pedas dan sos manis dim sum. 😀

Cara Penyediaan Coastal Dim Sum
Coastal Dim Sum siap dihidang bersama sos dim sum

Cukup senang dan simple sahaja cara sediakan Coastal Dim Sum kan 😉

Bagi yang berminat menyertai Team Coastal boleh hubungi kami 0199800769 / 0199170769 dan team kami akan whatsapp anda. Boleh juga lawati FB Page kami Coastal Dim Sum HQ

Leave a Reply

Your email address will not be published.