Manfaatkan Musim Cuti Sekolah

Cuti sekolah telah tiba! Musim cuti persekolahan adalah musim yang paling ditunggu-tunggu oleh anak-anak. Ini kerana pada musim cuti persekolahan anak-anak bebas dari kerja sekolah dan mereka dapat merehatkan mental dan fizikal mereka sebelum memulakan sesi persekolahan yang baru pada tahun hadapan. Sebagai ibu bapa manfaatkan musim cuti sekolah yang panjang kali ini sebagai waktu yang berharga bersama anak anak.

Pastikan juga anak-anak anda luangkan cuti sekolah mereka dengan aktiviti yang berfaedah. Terdapat banyak aktiviti yang boleh dilakukan ketika cuti sekolah.

Bagi ibu bapa yang sibuk bekerja, mereka kekangan masa untuk luangkan masa bersama anak anak. Contoh keluarga yang tinggal di ibu kota pula, kesibukan kerja di siang hari ditambah pula dengan kesesakan jalan, dah malam baru sampai di rumah. Pulang dari tempat kerja anak anak pun dah tidur. Jadi waktu bersama mereka dah terbuang di jalanraya dan pejabat.

Jadi musim cuti sekolah beginilah waktu yang paling sesuai untuk ibu bapa luangkan masa bersama anak anak. Berikan perhatian yang mereka mahukan. Lakukan aktiviti bersama mereka.

Aktiviti bermanfaat yang boleh anda lakukan bersama anak-anak seperti memasak bersama di rumah. Inilah peluang untuk anda rapatkan hubungan kekeluargaan. Bila di rumah anak-anak mesti kebosanan dan sentiasa lapar je kan. Jadi ibu bapa perlu pastikan anak anak diberikan makanan yang berkhasiat seperti Coastal Dim Sum. Simpan stok Coastal Dim Sum dirumah.

Coastal Dim Sum sangat bagus untuk kanak-kanak. Kandungan bahan yang terdapat dalam dim sum dapat membantu tumbesaran anak anak. Selepas ni boleh gantikan fast food kepada Coastal Dim Sum 🙂

Selain aktiviti diatas, boleh bawa anak-anak pulang bercuti di kampung. Jika mahu bercuti di dalam negara pun banyak tempat-tempat menarik sebenarnya. Ia dapat membuka minda mereka melihat dunia luar yang berbeza selain melawat tempat-tempat bersejarah, taman tema dan sebagainya. Jangan lupa selitkan Coastal Dim Sum sebagai bekal di dalam perjalanan. Jika destinasi jauh tak ada lah anak-anak merungut lapar dalam kereta nanti kan.

Hanya kukus siap-siap, sertakan sekali bersama sos dim sum, cuma cicah dan ngapp saja. Makan begitu saja pun sedap. Mudah dan kenyang! Dengan adanya Coastal Dim Sum, pergi travel kemana sahaja pun jadi mudah bukan?

Manfaatkan Musim Cuti Sekolah
Pack siap siap, tunggu waktu makan saja 😀

Selain itu boleh juga nikmati keindahan alam sambil menikmati Coastal Dim Sum. Contohnya bawa anak-anak berkelah di air terjun, pantai atau tasik yang boleh mendekatkan anak-anak dengan alam semula jadi.

Kesimpulannya Coastal Dim Sum sangat sesuai dinikmati sekeluarga. Ianya sangat senang disediakan dan mudah dibawa kemana sahaja. Anak-anak pun mesti tersenyum riang kerana dapat menikmati Coastal Dim Sum. Ibu bapa pula pasti puas hati dapat memenuhi permintaan anak-anak mereka.

Berminat untuk tempahan Coastal Dim Sum?

Whatsapp 0199800769 / 0199170769 dan Team kami akan hubungi anda dengan segera. Juga boleh lawati FB Page kami Coastal Dim Sum HQ .

Klik link wasap untuk keterangan lanjut http://wasap.coastaldimsum.com/BlogAgent

Leave a Reply

Your email address will not be published.