Bagaimana Untuk Survive Waktu PKP

Bagaimana Untuk Survive Waktu PKP

Kerajaan telah memutuskan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP 3.0) disambung lagi bagi membendung penularan wabak Covid-19 yang dilihat semakin kritikal. Kesan daripada penularan wabak covid-19 ini, ekonomi dunia dan negara amat terjejas. Namun, bukan sahaja ekonomi dunia dan negara sahaja, ekonomi untuk keluarga kita juga turut terjejas. Jadi bagaimana untuk survive waktu PKP ni?

Tumpuan juga diberikan pada golongan peniaga industri kecil dan sederhana (PKS) di seluruh negara. Adakah PKP sebelum ini sudah mempersiapkan mereka untuk berhadapan dengan segala kemungkinan?

Norma baharu ini memaksa kita untuk keluar dari zon selesa dan mencari solusi terbaik bagi menjana pendapatan.

Berikut beberapa langkah bagaimana untuk survive sewaktu PKP

1) Berniaga secara dalam talian

Menurut laporan berita, kesan daripada PKP lalu, aktiviti perniagaan dalam talian meningkat 28.9 peratus. Ini kerana ramai peniaga di Malaysia menjalankan perniagaan mereka secara dalam talian ketika PKP. Malah, kaedah ini bukan sesuatu yang baharu. Rata rata peniaga memanfaatkan kaedah ini termasuk mempromosikan produk jualan di media sosial seperti di Whatsapp, Instagram, Facebook.

2) Tampil dengan cara baharu

Melihat keadaan semasa, peniaga juga berhadapan dengan cabaran bagi memastikan produk jualan kekal relevan. Oleh itu, ketika PKP kita menyaksikan pelbagai strategi jualan, termasuk cara pengiklanan kreatif yang dilakukan oleh peniaga dengan memanfaatkan platform media sosial seperti Facebook, Instagram dan TikTok.

3) Pos sekerap mungkin di media sosial

Ini adalah cara terbaik untuk memaparkan perniagaan di media sosial. Secara purata, kajian menunjukkan seseorang itu meluangkan masa dengan media sosial selama 2 jam dan 22 minit sehari. Melihat kepada PKP yang bakal dilaksanakan, tidak hairan lebih ramai yang meluangkan masa dengan media sosial.

4) Tawarkan perkhidmatan penghantaran segera

Salah satu cara berkesan untuk memastikan perniagaan sentiasa berdaya saing adalah dengan menyediakan perkhidmatan penghantaran pada hari yang sama.

5) Pilih produk jualan yang sesuai

Meskipun anda telah mempunyai perniagaan sedia ada, jika anda ingin mencuba bisnes yang berlainan, pilihlah bisnes yang mempunyai permintaan ramai terutamanya sewaktu PKP seperti produk makanan. Situasi yang tidak menentu pada ketika ini bermakna ramai pembeli di luar sana lebih banyak meluangkan masa di rumah, menjadikan permintaan terhadap makanan melonjak tinggi sepanjang masa.

Industri makanan adalah perniagaan yang paling ramai ceburi. Ianya merupakan pilihan utama bagi mereka yang mahu menambah pendapatan.

Sebenarnya, perniagaan makanan sangat berpotensi untuk pergi lebih jauh dan grow dengan lebih cepat lagi, tidak kiralah berniaga makanan yang telah siap dimasak ataupun makanan sejuk beku.

Contohnya seperti bisnes Coastal Dim Sum. Ada masa orang ramai mungkin sudah ‘bosan’ dengan masakan sendiri dan ingin mencuba makanan yang ada ditawarkan ataupun dipromosikan di media sosial. Jadi inilah masa untuk anda gunakan peluang yang ada bagi mulakan langkah untuk jalankan bisnes.

Jadi bagaimana untuk memulakan bisnes Coastal Dim Sum?

Coastal Dim Sum HQ mengadakan Kempen Kami Bersama Anda. Kempen ini khas bagi membantu mereka di luar sana yang terjejas dengan wabak Covid-19 dengan menyertai team Coastal. Antara yang terdapat dalam kempen ini adalah Pakej Agent 2021 yang berbaloi dan mampu milik untuk anda berbisnes.

Bagaimana Untuk Survive Waktu PKP
Pakej Agent 2021

Sejak tempoh PKP yang lalu, Coastal Dim Sum HQ telah membantu ramai agent kami di luar sana untuk membina dan memulakan bisnes. Ada yang bermula dari kosong sehingga boleh menjana hingga ke empat angka jualan sebulan. Semuanya bergantung pada semangat dan keyakinan anda untuk berjaya.

Bagaimana Untuk Survive Waktu PKP
Bagaimana Untuk Survive Waktu PKP

Kelebihan sertai bisnes Coastal Dim Sum :
i) Permintaan yang tinggi
ii) Margin untung yang tinggi
iii) Bahan Marketing yang berterusan
iv) Kelas Mingguan
v) Bonus tanpa had setiap bulan

Inilah masanya untuk anda menjana pendapatan sebelum keadaan kewangan anda terjejas teruk. Ubah nasib anda dan keluarga sekarang!

Berminat untuk join bisnes bersama Coastal Dim Sum? Jom sertai team Coastal sekarang! Kami guide anda satu persatu.

Whatsapp 0199800769 / 0199170769 dan Team kami akan hubungi anda dengan segera. Juga boleh lawati FB Page kami Coastal Dim Sum HQ

Klik link wasap untuk keterangan lanjut http://wasap.coastaldimsum.com/BlogAgent

Leave a Reply

Your email address will not be published.