Dim Sum HALAL

 

Puan Aishah memang penggemar dim sum. Pantang nampak dim sum, memang beliau sangat teruja. Pastilah beliau hanya mahu dim sum halal yang sememangnya diyakini halal.

Menurut puan AIshah, beliau selalu lihat iklan promosi Coastal Dim Sum. Tiba tiba terlintas di hatinya tentang status halal produk ini. Terus beliau semak pada packaging dan matanya jelas tertumpu pada logo halal yang disahkan oleh JAKIM.

Lantas beliau ambil telefon pintarnya, dan buka direktori sistem halal oleh JAKIM. Confirm, jenama Coastal Dim Sum terpampang jelas dalam direktori itu. Puan Aishah sangat berpuas hati dan terus lenyap segala keraguan dalam hatinya.

Puan Aishah tahu, bukan mudah sesuatu produk untuk mendapat pengiktirafan HALAL oleh JAKIM. Prosesnya sangat rumit. Bermula dari proses permohonan, pengauditan dan pantauan yang ketat oleh pihak JAKIM. Ini memastikan produk tersebut benar benar halal mengikut ketetapan syarak.

Kini, beliau sangat yakin untuk nikmati Coastal Dim Sum. Bukan itu sahaja, beliau siap beli borong untuk makan bersama keluarga dan kawan kawan. Tak cukup makan 2-3 ketul katanya.

Untuk pertanyaan lanjut, whatsapp team jualan kami 019 980 0769

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.