Kenapa Wajib Sarapan Pagi

Kenapa Wajib Sarapan Pagi

Kita semua tahu pengambilan sarapan pada waktu pagi amat penting dalam rutin harian. Pengambilannya adalah satu kemestian yang tidak boleh dipandang mudah. Namun adakah kita tahu mengapa ianya penting untuk tubuh badan kita? Jom min kongsikan sebab kenapa wajib sarapan pagi.

Kenapa Wajib Sarapan Pagi

Sarapan pagi amat penting dalam memberikan anda tenaga untuk memulakan kerja atau aktiviti anda sepanjang hari. Selain itu ia membantu meningkatkan daya tumpuan kanak kanak sekolah dan menjadikan mereka lebih bertenaga.

Walaupun sarapan pagi wajib diambil setiap pagi, namun pastikan juga anda mengambil menu sarapan yang sihat, yang mampu membantu anda menjadi lebih cergas dan memanfaatkan hari anda.

Antara sebab kenapa kita wajib mengambil sarapan pagi setiap hari :

a) Permulaan berkhasiat untuk hari anda
Ia telah terbukti secara saintifik jika anda mengambil sarapan pagi setiap hari anda akan mempunyai diet yang paling berkhasiat.

b) Mengaktifkan semula metabolisme badan
Sebaik sahaja anda bangun pada waktu pagi, anda harus mengambil sarapan yang berkhasiat untuk meningkatkan metabolisme badan anda dan mempercepatkan proses pembakaran lemak.

c) Meningkatkan prestasi fizikal
Sarapan akan membekalkan sumber vitamin dan nutrisi penting untuk tubuh anda. Akibatnya, badan akan sentiasa bertenaga untuk memulakan senaman dan membakar semua lemak dalam badan anda.

d) Mengurangkan risiko penyakit
Rutin diet yang sihat termasuk pengambilan sarapan pagi setiap hari dapat membantu mengurangkan risiko hipoglisemia, hypotension dan juga diabetes.

e) Memperbaiki hubungan dengan keluarga
Makan sarapan bersama keluarga adalah cara terbaik untuk meluangkan masa yang berkualiti bersama keluarga anda. Cuba nikmati saat bersama ketika bersarapan bersama keluarga anda. Contoh menu sarapan yang boleh diambil adalah Coastal Dim Sum.

Coastal Dim Sum menawarkan 12 pilihan perisa dim sum yang sangat lazat, sangat juicy dan pasti akan memikat selera semua family member anda. Majoriti anak-anak suka makan Coastal Dim Sum terutamanya yang perisa Chicken tu, kerana rasanya yang seperti nugget tetapi versi yang menyihatkan. Teksturnya sangat juicy, sekali gigit terus cair di mulut.

Kenapa Wajib Sarapan Pagi
Maklumat tentang dim sum

Cara penyediaan dim sum adalah dimasak dengan cara kukus. Jadi memang rendah kalori dan kurang lemak. Ramuan Coastal Dim Sum pula adalah 100% daripada isi ayam dan udang fresh. Sangat kaya dengan protein. Jadi sangat sesuai untuk dihidangkan kepada si manja anda.

Bahkan dengan dim sum juga, kita dapat mengajar anak-anak supaya lebih suka makan sayuran. Pelbagai sayuran segar yang berkhasiat terdapat di dalam Coastal Dim Sum seperti lobak merah, sengkuang, cendawan shiitake, cendawan butang, cendawan enoki dan banyak lagi. Masing masing mempunyai kelebihan nutrisi yang bagus untuk tumbesaran si manja.

Tidak kiralah waktu sarapan, tengah hari ataupun makan malam, pada musim PKPB ni anak anak duduk rumah mesti minta makanan jer kan? Jadi ibu ibu wajib ada stok Coastal Dim Sum. Bila anak anak lapar nanti senang dah tak perlu pening nak sediakan ‘jajan’ apa lagi dah. Cuma tinggal koyak, kukus dan kenyang. Mudahkan?

Coastal Dim Sum adalah pilihan terbaik
1) Mempunyai 12 perisa best best. Pasti anak anak tak boring makan Coastal Dim Sum setiap hari.
2) Mempunyai kandungan nutrisi di dalamnya.
3) Dimasak dengan cara kukus pastinya lebih sihat.
4) Mudah disediakan. Hanya kukus 10 minit je dah siap.
5) Sesuai untuk apa jua hidangan harian.

Sebagai ibu bapa yang prihatin, hidangkan anak anak anda dengan menu sarapan yang berkhasiat dan menyihatkan.

Pencarian agent Coastal Dim Sum masih dibuka! Jom sertai Team Coastal dan kami akan guide anda satu persatu. Klik link dibawah untuk info lanjut.

Whatsapp 0199800769 / 0199170769 dan Team kami akan hubungi anda dengan segera. Juga boleh lawati FB Page kami Coastal Dim Sum HQ

Klik link wasap untuk keterangan lanjut http://wasap.coastaldimsum.com/BlogAgent

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *